26.10.2010

Mine skrivemetoder

Når jeg skal skrive en tekst tenker jeg gjennom alt jeg kan fra før av om temaet. Dersom jeg ikke vet så mye om temaet søker jeg det opp på internett eller spør noen jeg kjenner om det.

Etter det skriver jeg ned stikkord eller småting som jeg føler er viktig å ha med i teksten. Da jeg har gjort dette setter jeg meg ned med det jeg allerede har skrevet, fyller teksten mer grundig ut, og tetter eventuelle hull.

Når jeg føler meg ferdig med teksten leser jeg den for en venn, eller får et familiemedlem til å lese gjennon teksten for å gi meg tilbakemeldinger eller liknende på det jeg har skrevet.


Til slutt sitter jeg igjen med en fantastisk og underholdende tekst!

1 kommentar:

  1. Så fint da.. men hva er det du kan forbedre i din skrivemetode?

    SvarSlett